FAZER Suklaalevyraadissa

Karl Fazer suolainen toffeekrokantti maitosuklaa
Tuotteen Karl Fazer suolainen toffeekrokantti maitosuklaa valmistusmaa on Suomi. Se on saanut vierailijoilta pistekeskiarvon 4,00 eikä se täytä top 100 -listan kriteerejä. Katso lisäksi jäsenten arviot tuotteesta ja kaikki Fazer -tuotteet. Tuote kuuluu Suklaalevyraadissa tuoteryhmiin Levyt (lisukkeelliset & maustetut).

Miia 02.06.2016 : 200g Sininen maitosuklaalevy, jossa tehosteena suolaista mantelikrokanttia. Koostumus näyttää yllättävän sileältä, vain jokunen vaaleampi piste suklaan seassa ja selkäpuolelta "selluliittimainen" pinta paljastavat, että suklaassa on lisämaustetta käytetty. Tuoksu on hiukan toffeinen, ehkä aavistus merisuolaa juuri ja juuri havaittavissa. Maku sitten... Heti rouskahtaa krokantti hampaisiin. Krokantti dominoi, maku on karamellimainen, paahteisuutta on joukossa, tuttua Sinistä ei juurikaan erota. Krokanttia on suklaan seassa aika reippaasti ja rouhe on hienojakoista. Suola erottuu paikka paikoin vasta palasta pureskeltaessa ja jälkimaussa. Kyllä! Karamelli vakuuttaa sopivalla paahtoasteella, ja yhdistelmä suklaa + suola saavat ainakin meikäläisen makuhermot huutamaan hallelujaa. Mielestäni toimiva ja suhteellisen laadukas, pikantti makunautinto. Pähkäilen kolmosen ja nelosen välimaastossa, päätyen näin kiltisti kuitenkin heikkoon neloseen.