Leader Vegeway Leader Vegeway

NESTLÉ Suklaalevyraadissa

Nestlé pingviini Aino suklaa-lakritsi-toffeejäätelö
Tuotteen Nestlé pingviini Aino suklaa-lakritsi-toffeejäätelö valmistusmaa on Suomi. Se on saanut jäseniltä pistekeskiarvon 5,00 eikä se täytä top 100 -listan kriteerejä. Katso lisäksi vierailijoiden arviot tuotteesta ja kaikki Nestlé -tuotteet. Tuote kuuluu Suklaalevyraadissa tuoteryhmiin Jäätelöt, Lakritsi & salmiakki, Tuotannosta poistuneet.

Jenni V 27.08.2013
Aino-sarjan pahvipurkkijäätelöä n. puolen litran verran. Jäätelö on väriltään suklaajäätelöksi vaaleaa, sellaista toffeeseen vivahtavaa. Joukossa on valkoisia kohtuu pieniä krokantinpaloja sekä tummaa lakukastiketta. Ensin jäätelön vaaleus mietityttää, mutta onneksi huoli on täysin turha, kun jäätelöä pääsee maistamaan. Purkista jäätelö pyörittyy helposti palloiksi, eli jäätelön rakenne ei ole niin tuhti kuin esim. Ben & Jerry -jäätelöissä. Tästäkin pidän.

Jäätelö on vaalean kaakaoisen makuista, ja lakutwist maistuu siinä selvästi. Lakumainen makean suolainen sointuu vaaleaan kaakaoisuuteen erinomaisesti. Erityisen tyytyväinen olen siihen, ettei makumaailmaan ole sotkettu liian voimakasta salmiakkista makua laisinkaan, vaan laku on lakua ja maku tulee lakritsijauheesta. Ja sitten kaiken kruunaa vielä ihanat toffeekrokantit, nekin "aidon" englantilaisen voitoffeen makuisia eli suolaisen makeita. Krokantit ovat sopivan pieniä ja sopivan rapsakoita, ja niiden maku on todella kuin piste i:n päälle suklaa-lakuliittoon. Ihan loistava kokonaisuus, tätä makua toivoisin hyödynnettävän myös esim. puikoissa tai tuuteissa.