LEADER Suklaalevyraadissa

Leader optimeal karamelli
Tuotteen Leader optimeal karamelli valmistusmaa on Suomi. Se on saanut jäseniltä pistekeskiarvon 2,00 eikä se täytä top 100 -listan kriteerejä. Katso lisäksi vierailijoiden arviot tuotteesta ja kaikki Leader -tuotteet. Tuote kuuluu Suklaalevyraadissa tuoteryhmiin Patukat, Proteiinipatukat ja -juomat, Tuotannosta poistuneet.

Jenni V 04.06.2013
Leader on näköjään uudistanut patukoidensa ulkonäköä sekä myös hiukan sisältöä, sillä optimeal-patukan ravintosisältö ei vastaa netissä olevaan. Kyseessä on ihan valtava, 100-grammainen patukka, joka on low carb, sillä sokeria on näin isossa patukassa vain 11 grammaa, mutta proteiinia huikeat 31 grammaa. Plussaa myös siitä, että vaikka rasvaa on 11 grammaa, siitä tyydyttynyttä on vain gramma. Kuituakin löytyy mukavat 7 grammaa. Plussaa myös hinnasta, 2,70 näin isosta proteiinipläjäyksestä ei ole kovinkaan paljon.

Lepopäivinä pitää syödä hyvin, joten tämähän meni sitten välipalana. Maultaan tämä ei hirveän karamellimaista ole, täytteen maku on Leaderin proteiinipatukoille ominainen, kuivahko ja hiukan kitkerä. Myös pähkinää on mahdutettu mukaan, vaikka sitä ei nimessä mainita, satunnaisia rouheenpaloja tulee suuhun. Ei tämä nyt pahinta mahdollista proteiinipatukkaa ole, mutta koska verrattuna "tavalliseen" n. 60 gramman protskupatukkaan täytettä on nyt lähes tuplasti ja suklaata vastaavasti vähemmän, niin täytteen omituinen maku tuppaa korostumaan. Patukassa on siis treenaajalle monia hyviä puolia, jotka olisivat ehdottomasti oikeuttaneet 3 pisteeseen, mutta minä treenari-suklaayhdistyjäsenenä pakotan arvioimaan tätä enemmän suklaatuotteena, ja silloin tuo 2 pistettä on korkein jota voin antaa.