FRONERI Suklaalevyraadissa

Froneri pingviini nougatsydän
Tuotteen Froneri pingviini nougatsydän valmistusmaa on Suomi. Se on saanut jäseniltä pistekeskiarvon 3,00 eikä se täytä top 100 -listan kriteerejä. Katso lisäksi vierailijoiden arviot tuotteesta ja kaikki Froneri -tuotteet. Tuote kuuluu Suklaalevyraadissa tuoteryhmiin Jäätelöt, Tuotannosta poistuneet.

Jenni V 01.04.2015
Isoihin pingviinituutteihin on liittynyt tänä keväänä versio, jossa on vaniljakermajäätelöä, pähkinänougatsydän (8%), pähkinänougatkastiketta (3%), mantelikrokanttia (2%), rapea vohveli (12%) vuorattuna suklaanmakuisella kuorrutteella (7%). Listan perusteella odotan että tämä on murueskimo tuutin muodossa. Ja kyllä, ensituntuma onkin varsin murueskimoinen, päällisen kastikekerros ja mantelikrokantti ovat ihan loistava yhdistelmä. Mieleen tulee myös nougat-jäätelö mantelikrokantin "kinuskisen" maun vuoksi. Nami, onpa herkullista! Mutta: Sitten kun päällisen sörsselit on syöty, alkaa paksu kerros vaniljajäätelöä, joka sinällään on hyvää, mutta armottoman tylsää. Pähkinänougatia on kyllä tässäkin mukana minimaalisen pienenä sydämenä jäätelön keskellä, se olisi saanut olla pehmeämpi ja isompi. Jäätelökin olisi saanut olla nougatjäätelöä mieluummin kuin pelkkää vaniljaa? Eikös se olisi ollut aika luonnollinen valinta nougat-tuutille??? Outoa.

Vohveli on esim. Aino-tuutteihin verrattuna ohuempaa mallia, maku on vähän paperisempi ja suklaakerros on selkeästi ohuempi. Pähkinänougatsydän leviää vohvelin yläosassa suureksi lammikoksi, mutta on liian kova, jotta sen maku olisi järkevästi yhdistynyt vaniljajäätelöön. Ja olisi se sydän voinut ulottua ihan vohvelin kärkeen asti, nyt murujäätelöinen maku loppuu kuin seinään. Aloitus oli lupaava, mutta loppu vähän pettymys, kolmen pisteen perustuutiksi tämän tuomitsen.