PITKÄ TIE SUKLAAFESTIVAALEILLE 16.11.2013

Lauantai 16.11. kello 02:00. Herään tuntia ennen suunniteltua kellonsoittoa mentyäni nukkumaan kello 21 hujakoilla. Kello 03:00 auto starttaa katoksessa ja ajovalot syttyvät. Kuka hullu siellä tähän aikaa on lähdössä liikkeelle? saattaisi joku ajatella. No sehän olen minä, Suklaayhdistyksen puheenjohtaja. Olen lähdössä Oulusta Helsinkiin Suklaafestivaaleille omalla autolla.

Noin 630km myöhemmin, kello 11, parkkeeraan autoni Katajanokan satama-alueelle ja löntystelen Wanhaan Satamaan, jossa Suklaafestivaalit tänäkin vuonna järjestetään. Jätän takkini narikkaan (2€) ja vilautan lipunmyynnissä jäsenkorttiani, joka (ainakin tänä vuonna) oikeuttaa ilmaiseen sisäänpääsyyn tapahtumaan. 13€ säästetty suklaahankintoihin.

Kaiken julkisen tiedon siitä, mitä suklaafestivaaleilla näin, kuulin ja koin voit nähdä ja lukea alla näkyvistä kuvista ja kuvateksteistä.

Reilun kolmen tunnin visiitin jälkeen olen valmis poistumaan Suklaafestivaaleilta. Löntystelen laukku täynnä suklaata takaisin autolle ja kilautan Tampereen suunnalla asuvalle pitkäaikaiselle ystävälleni. Puhelun jälkeen otan suunnan kohti Pirkkalaa, jossa yövyn ja josta sunnuntaina otan suunnan Seinäjoelle pikkusiskoani tapaamaan. Seinäjoen jälkeen onkin jäljellä enää lyhyt pyräys takaisin Ouluun.

Ajomatkaa kertyy kahdelle päivälle yhteensä 1376km, joka on ehkä hieman enemmän kuin mitä moni muu olisi valmis ajamaan suklaan vuoksi. Vaimo ottaa väsyneen, mutta iloisen matkalaisen vastaan kotona sunnuntaina 17.11. klo 20:08.

Kuvagalleria Suklaafestivaaleilta 2013